Jul i Nagpur

Har vaert utrolig travelt her siden foer jul. I desember hadde vi besoek av ett team fra en menighet I USA, og saa var det jul. Jula er alltid fullpakket med arrangementer og juletrefester og sammenkomster og moeter. Det var en fantastisk stor glede for oss at vi denne julen kunne naa ut til mer enn 4000 mennesker med evangeliet om Jesus. Hus-menighetene I de forskjellige omraader av byen Nagpur og landsbyene Gondhia og Amravati arrangerte deres egne jule-trefester/tilstelninger, og paa denne maaten hadde vi muligheten til aa stelle istand 32 julefester. Det var kjemperespons. Vi er kjempegira over aa se evangeliet bli spredd ut paa denne maaten, og kommer til aa fortsette aa legge vekt paa aa naa ut til mennesker gjennom husmenighetene. Det er helt fantastisk aa se hvordan de bruker de ressursene de har tilgjengelig og lager til saa flotte sammenkomster. Der er sang og dans og skuespill og tale/andakt, og saa litt snacks/mat tilslutt. Vi blir helt roert over aa se innsatsen og hvor mye de gir av seg selv av tid og energi for aa lage til slik de gjoer. Ungene I slummene er utrolig begavet! De er fantastiske skuespillere!!! Og flinke til aa danse er de ogsaa. I den ene slummen vi dro til saa var det ett soeskenpar; en gutt og lillesoestra hans som hadde laget en dans til en litt ‘jamma’ indisk rockalovsang. De var SAA flinke. Jeg satt der og smilte for meg selv og gledet meg, og gledet meg enda mer over aa tenke paa hvor mye denne dansen var til glede for Herren! Det er lovpris det….smaa som de var disse to, saa stod de fram der paa en tillagd scene og danset til aere for Jesus foran ein heil skokk med folk og naboer! Ja jeg ser dem foran meg her jeg sitter og skriver. Den opplevelsen er liksom innprintet I hjertet mitt.
Julefeiring i landsby

Comments

Popular posts from this blog

Litt om oss!

På besøk i slummen for å treffe Sangeeta og familien hennes.

India - disse dager.